top of page
Medžiaga
Suaugusiems
Suaugusiems
Šis leidinys, tikimės, kad bus dar vienas įrankis jums – norisi, kad apie lytiškumo temas būtų kalbama drąsiau, giliau, paprasčiau, o svarbiausia – patogiau. Kartais būna neaišku – nuo ko pradėti, apie ką kalbėti, o ką naudoti vienai ar kitai temai? Tad šiose gairėse rasite ne tik trumpą įvadą apie kiekvieną aptariamą temą, naudingų nuorodų, bet ir praktinių užsiėmimų pavyzdžių – tikimės, kad naudosite juos savo grupėse su paaugliais, o gal netgi – ir su suaugusiaisiais
Nacionalinis socialinės integracijos institutas. Man sakė: Medijų raštingumo ir kritinio mąstymo ugdymo metodika darbui su bendraamžių švietimu
Medijų raštingumo ir kritinio mąstymo ugdymo metodika, parengta įgyvendinant Erasmus+ programos projektą „Medijų raštingumas ir kritinis mąstymas jaunimo veiklose“ (2016-3-LT02-KA205-005089) (2016–2019 m.), yra skirta jaunuoliams, dirbantiems su bendraamžiais, pristatanti būdus, kaip kalbėti su draugais kritinio mąstymo, medijų ir informacinio raštingumo temomis.
Neretai lytiškumo ugdymo įgyvendinimui trūksta konkrečių metodinių priemonių, tad šios gairės gali padėti ne tik atverti pokalbį su paaugliais(-ėmis), tačiau ir padėti suprasti ką apie kokią temą kalbėti(s) su 5-8 klasių mokiniais(-ėmis), kokius dalykus akcentuoti ir į ką atkreipti dėmesį. Tikimės, kad tai paskatins pedagogus(-ės), švietimo pagalbos specialistes(-us) imtis šios, ne visuomet paprastos temos ir padėti augti sveikiems ir saugiems jauniems žmonėms.
Kartais išgirdus jauno žmogaus klausimą apie lytiškumą gali kilti įvairių jausmų: pasimetimas, nerimas, o gal ir džiaugsmas, jog manimi pasitiki. Taip pat gali kilti ir paprastas klausimas – o ką atsakyti, kad neperžengčiau ribų, kad suteikčiau reikiamą informaciją, kad sukurčiau erdvę toliau klausti.
Tam, kad į jaunų žmonių klausimus atsakyti būtų paprasčiau – duodame jums keletą patarimų! Visi šie klausimai yra surinkti 5-8 klasių mokinių užsiėmimų metu arba užduoti mūsų Instagram platformoje.
Lytiškumo ugdymas, visų pirma, yra pokalbis. Tradicinis paskaitų stiliaus informacijos pateikimo metodas ne tik menkai motyvuoja jaunus žmones. Svarbu įvertinti, kad mokiniai, atėję į pokalbį apie lytiškumą, dažnai atsineša savo turimas žinias ir patirtis, todėl svarbu jiems leisti jau turimą informaciją ir patirtį kritiškai įvertinti, papildyti bei pakoreguoti. O tai geriausiai pavyksta padaryti bendraujant ir bendradarbiaujant interaktyviame, į jų pasaulį orientuotame pokalbyje.
Metodinės rekomendacijos paauglius auginantiems tėčiams, mamoms, globėjams, globėjoms ir ugdantiems pedagogams bei specialistams.
Kaip lytiškumo ugdymas prisideda prie lyčių lygybės užtikrinimo visuomenėje.
Rekomendacijos pedagogams ir tėvams.
Ruošiate užsiėmimą lyčių stereotipų tema, tačiau nežinote, kokią užduotį pateikti moksleiviams? Šiame leidinyje rasite neužpildytus komiksus (užduoties lapus), kuriuos galėsite pateikti moksleiviams tam, kad jie patys užpildytų. Leidinyje rasite ir klausimų, skirtų diskusijai skatinti, aptarinėjant moksleivių sukurtus komiksus ir išgyventas situacijas, kuomet buvo susidurta su lyčių stereotipais.
Mokymai skirti mokyklų bendruomenės nariams. Leidinyje rasite medžiagą, kuri padės didinti mokyklos bendruomenės kompetencijas, siekiant suteikti jai pakankamai žinių ir gebėjimų veiksmingam smurto prevencijos mechanizmui kurti, leis ugdyti supratimą apie lyčių stereotipų ir nuostatų sąsajas su smurtu lyties pagrindu bei padės ugdyti dalyvių gebėjimus atpažinti skirtingas smurto dėl lyties formas, analizuojant praktines situacijas, susijusias su mokyklos aplinka.
Smurtas lyties pagrindu mokyklose – opi ir daugiasluoksnė problema, kasmet paliečianti milijonus vaikų, šeimų ir bendruomenių visame pasaulyje. Šio paketo medžiaga buvo parengta mokykloms ir jų bendruomenėms – mokytojoms, mokyklų darbuotojams, administracijai, socialiniams pedagogams, edukatorėms ir kitoms, siekiančioms kurti mokyklą be smurto. Leidinyje pateikta teorinė medžiaga, padėsianti geriau įsigilinti į smurtą lyties pagrindu ir jo kompleksinį pasireiškimą mokyklos aplinkoje, septynių žingsnių schema, leisianti nuosekliai planuoti mokyklos pokyčius, bei metodologijos, kuriomis galėsite naudotis užsiėmimų su moksleiviais metu.
Pagarbos kitoniškumui ugdymas
Visuomenėje, kurioje vis dar akivaizdus nepakantumas kitoniškumui1, svarbu įgalinti tėvus ir pedagogus siekti įvairių kultūrų socialinio koeg-zistavimo ir diegti visuomenės narių vertybines nuostatas, ugdyti gebėjimus ir teikti būtinų žinių, taip atveriant galimybes tarpasmeniniam, tarpkultūriniam dialogui.
Nepatogaus kino klasė – filmai, padedantys augti
Tai nemokama platforma, skirta formaliam bei neformaliam švietimui. Čia pristatome filmus, padedančius kalbėti svarbiomis, tačiau ne visada patogiomis socialinėmis temomis. Skatiname mokytis, pažinti visuomenės įvairovę ir apmąstyti šiandienos iššūkius žiūrint kiną klasėje.
Europos visuomenė vis kenčia nuo rasistinio priešiškumo didėjimo ir netolerancijos mažumoms. Daug žmonių valstybinėse įstaigose, nevyriausybinėse organizacijose ir vietinėse iniciatyvinėse grupėse visame žemyne dirba, stengdamiesi išspręsti šias problemas. Europos jaunimo kampanijos „Visi skirtingi – visi lygūs“, kuri kovoja su rasizmo, ksenofobijos, antisemitizmo ir netolerancijos apraiškomis, tikslas – suburti žmones ir kartu galvoti, kaip įveikti įvairias netolerancijos formas.
Ši metodika gali būti puiki atrama . Moderuojami pratimai bendraamžių grupei atvers svarbių atradimų duris , padės įsisąmoninti turimą patirtį ir įsijausti į galbūt nepatirtas situacijas, nežinomus socialinius vaidmenis – įgyti naujos patirties ir žinių. Kartais jie suteiks energijos, bus smagūs, o kartais nu-gramzdins į apmąstymus. Tačiau visi jie – prasmingi ir skirti tam, kad rastum savo pilietiškumo kelią, kelią į socialinius pokyčius.
Jaunimui
Jaunimui
Ši paauglių klausimų ir atsakymų į juos rinktinė sudaryta ne tik tam, kad būtų galima
gauti atsakymus į rūpimus klausimus, sužinoti, kas sukasi kitų galvose, tačiau ir tam, kad
pratintumės kalbėtis apie lytiškumo temas: mokytumės žodyno, formuluotume klausimus,
ieškotume atsakymų.
Ši metodika gali būti puiki atrama . Moderuojami pratimai bendraamžių grupei atvers svarbių atradimų duris , padės įsisąmoninti turimą patirtį ir įsijausti į galbūt nepatirtas situacijas, nežinomus socialinius vaidmenis – įgyti naujos patirties ir žinių. Kartais jie suteiks energijos, bus smagūs, o kartais nu-gramzdins į apmąstymus. Tačiau visi jie – prasmingi ir skirti tam, kad rastum savo pilietiškumo kelią, kelią į socialinius pokyčius.
bottom of page