top of page
Lytiskumo kuprine zaidimas ugdymas proje

Apie projektą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kodėl? Dažnai mokytojai ir mokytojos nesijaučia užtikrinti lytiškumo ugdymo srityje. Trūksta palaikymo ir įrankių, kurie padėtų drąsiai ir užtikrintai diskutuoti šiomis temomis su moksleiviais ir kokybiškai įgyvendinti  lytiškumo ugdymą mokyklose.

Kada ir kur? 2021 m. vykdysime projektą „Lytiškumo kuprinė“, jo metu bus parengtas žaidimas, interaktyvi ugdymo priemonė, kurią išbandys 9 mokyklų pedagogai ir moksleiviai. Net 135 švietėjai, atsakingi už Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos įgyvendinimą mokyklose, po jiems skirtų kompetencijos kėlimo mokymų taps lytiškumo ambasadoriais.  

Ką sukūrėme? Sukūrėme stalo žaidimą, kuris yra pritaikytas dviems mokinių grupėms – 5 – 6 ir 7 – 8 klasių, o jame amžiui pritaikyta informacija yra pateikiama skirtingais formatais, kurie skatina pasitelkti kūrybinį mąstymą, ieškant teisingo atsakymo ar sprendimo bei jų argumentavimo. Be to, žaidimo mechanika leidžia sukurti atstumą, kuris užtikrina emocinį saugumą. Toks žaidimo formatas ugdo mokinių gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti bei suteikia galimybę prieiti prie lytiškumo temų per skirtingas perspektyvas. Ugdytojams(-oms), tuo tarpu, yra suteikiama visa reikalinga medžiaga vesti žaidimą bei informacija, padedanti rasti atsakymus į gvildenamus klausimus. Kartu su žaidimu yra parengtos metodinės gairės ir užsiėmimų planai, skirti 5 – 8 klasių moksleivius(-es) ugdantiems specialistams(-ėms). Šiame leidinyje pateikiama informacija padės gilinti teorines ir įgyti praktines žinias bei suteiks įrankius įgyvendinti lytiškumo ugdymo temas mokyklose. 

​Ko siekiame? Siekiame, kad interaktyvus žaidimas įgalintų mokytojus, vaikus ir paauglius jaustis laisvai ir patogiai lytiškumo temoje. Naudodami žaidimą kaip metodinę priemonę, pedagogai turės įrankį kokybiškai įgyvendinti lytiškumo ugdymą mokyklose.

 

Kaip pasieksime pokyčių? Projekto metu sukursime ir išbandysime interaktyvią ir patrauklią priemonę – stalo žaidimą „Lytiškumo kuprinė“, kurią lytiškumo ambasadoriai (mokytojai, švietėjai) galės naudoti savo mokyklose ir vėliau, klasių valandėlių metu ar pritaikydami kitoms aplinkybėms. Jo pagalba bus stiprinamas vaikų ir jaunimo lytinis raštingumas, kuris užtikrina sveikatos puoselėjimą bei rizikingo lytinio elgesio prevenciją.

Projektas „Lytiškumo kuprinė“ Nr.S-591 finansuojamas Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo 2020 metų lėšomis. www.sam.lrv.lt

Žaidimas ,,Lytiškumo kuprinė"
(šiuo metu įsigyti žaidimo galimybės nėra)

bottom of page