Mokymai suaugusiems

Lytiškumo ugdymo eksperčių (-tų) vedami mokymai ir užsiėmimai vyksta sukuriant jaukią ir saugią aplinką, didelį dėmesį skiriant diskusijai ir savivertės didinimui. Mokymų medžiaga pritaikyta pagal amžių bei remiasi mokslu grįsta informacija.

Užsisakykite Jums aktualius mokymus bei užsiėmimus:

 
„Kaip kalbėti(s) apie lytiškumą su vaikais?“ (3 val.)

Tėvams ir globėjoms - pedagogams -švietimo pagalbos ir psichinės sveikatos specialistėms  

  • Kaip įveikti nejaukumą kalbantis apie lytiškumą?

  • Kaip rekomenduojama vadinti vaikų lytinius organus?

  • Ar ir ką sakyti, jei vaikas save liečia?

  • Ką daryti, jei penkiamečiai „demonstruoja“ savo kūną?

  • Kada jau galima paaiškinti, kaip atsiranda vaikai? O kaip?

  • Kaip paaiškinti kitiems vaikams, jei darželinukės pasiimti ateina dvi mamos?

  • Ar reikia sunerimti, jei berniukas mėgsta žaisti su lėlėmis?

  • Kaip apsaugoti vaikus nuo seksualinio išnaudojimo?

  • Kam geriau kalbėtis su dukra/sūnumi – mamai ar tėčiui? 

  • Kaip užtikrinti vaiko imunitetą stereotipams ir medijų įtakoms?

Mokymuose tėvai ir globėjai įgis didesnį pasitikėjimą savimi, supras lytiškumo raidos ypatumus ir kaip kalbėti(s) lytiškumo temomis taip, kad vaikai mumis pasitikėtų ir sunkiausiose situacijose informacijos ieškoti ateitų pas mus. Pedagogės ir specialistai atras, kaip lytiškumo ugdymą galima įgyvendinti mokykloje, kaip prakalbinti vaikus lytiškumo temoms ir kaip susitvarkyti su vaikų kikenimu bei apie kokias temas kalbėtis su skirtingo amžiaus vaikais. 

 
 
Kaip kalbėti (s) apie lytiškumą su paaugliais? (3 val.)

Tėvams ir globėjams -pedagogėms  - švietimo pagalbos ir psichinės sveikatos specialistams -jaunimo darbuotojams

  • Kaip priimti ir palaikyti paauglę - nuo lytinės raiškos iki tapatybės?

  • Kaip kalbėtis apie brendimą ir kūno pokyčius? 

  • Kaip įveikti nejaukumą, kalbantis apie lytiškumą?

  • Ko reikia, kad paauglys galėtų elgtis atsakingai, žinoti savo ir kitų ribas bei jas gerbti?

  • Ką vertėtų žinoti apie pornografiją, sekstingą ir jų įtaką paauglystėje?

  • Kaip kalbėti(s) apie meilę ir santykius. O kaip apie saugų seksą, apsisaugojimo priemones ir galimas nesaugių lytinių santykių pasekmes?

  • Ką turėtų žinoti suaugę: kaip neatstumti, kaip nepavėluoti ir kaip netraumuoti?

  • Kaip užtikrinti jauno žmogaus imunitetą stereotipams ir medijų įtakoms?

Mokymai tėvams – puiki galimybė suprasti kada ir ko tikėtis iš savo vaikų. Tai mokymai apie brendimą ir lytiškumo raidą – paaugliui kylančius iššūkius ir išbandymus. Bei kuo jie, kaip tėvai, gali prisidėti prie saugios ir vertingos paauglystės puoselėjimo. 

Pedagogės ir specialistai atras temas ir būdus, kaip galima šnekėti(s) apie lytiškumą mokykloje bei išsigrynins įvairiems amžiaus tarpsniams tinkamas ir aktualias temas bei galimybes jas integruoti savo mokomajame dalyke.

Jaunimo darbuotojai atras, kaip lytiškumo temas integruoti savo darbo specifikoje ir kaip priartėti prie paauglių.

„Kaip kalbėti(s) apie lytiškumą su vaikais ir paaugliais?“ (5-7 val. gali vykti per kelis susitikimus)

Pedagogėms -sveikatos priežiūros specialistams -švietimo pagalbos ir psichinės sveikatos specialistėms -mokyklos administracijai

  • Kaip rekomenduojama vadinti vaikų lytinius organus?

  • Ar ir ką sakyti, jei vaikas save liečia?

  • Ką daryti, jei penkiamečiai „demonstruoja“ savo kūną?

  • Kada jau galima paaiškinti, kaip atsiranda vaikai? O kaip?

  • Kaip apsaugoti vaikus nuo seksualinio išnaudojimo?

  • Kaip paaiškinti skirtumą tar flirto ir seksualinio priekabiavimo?

  • Kaip priimti ir palaikyti paauglį - nuo lytinės raiškos iki tapatybės

  • Kaip kalbėtis apie brendimą ir kūno pokyčius? 

  • Ko reikia, kad paauglė galėtų elgtis atsakingai, žinoti savo ir kitų ribas bei jas gerbti?

  • Ką vertėtų žinoti apie pornografiją, sekstingą ir jų įtaką paauglystėje?

  • Kaip kalbėti(s) apie meilę ir santykius? O kaip apie saugų seksą, apsisaugojimo priemones ir galimas nesaugių lytinių santykių pasekmes?

  • Kaip užtikrinti jauno žmogaus imunitetą stereotipams ir medijų įtakoms?

  • Ką daryti, kad patyčių lyties ir seksualinės orientacijos pagrindu būtų mažiau?

Mokymuose specialistai įgis žinių apie vaikų lytiškumo raidos ypatumus, paauglystės iššūkius, bendraamžių spaudimą, stereotipų įtaką asmens raidai ir ugdymo procesui bei praktinių įgūdžių ką ir kada kalbėti(s) apie lytiškumą su vaikais ir paaugliais, kas aktualu jauniems žmonėms ir kaip vykdyti seksualinio smurto atpažinimo bei smurto lyties pagrindu prevencijos funkcijas mokykloje. 

 

Mokymai suteikia tiek teorinių, tiek praktinių žinių, kaip pasirengti lytiškumo ugdymo integravimui į bendrą ugdymo procesą. 

 
 
„Neatpažįstamos patyčios mokykloje" (4-8 val.)

Pedagogams -švietimo pagalbos ir psichinės sveikatos specialistėms -mokyklos administracijai

  • Ar aš pastebiu patyčias savo klasėje/mokykloje? Ar gebu atpažinti  ribą tarp pajuokavimo ir priekabiavimo?

  • Kaip susiję lyčių vaidmenų stereotipai ir patyčios lyties pagrindu?

  • Ką daryti, jei pastebime seksualinį priekabiavimą? 

  • Kaip elgtis, išgirdus mokyklos koridoriuje homofobiškus/transfobiškus posakius (ką daryti, jei iš merginos šaipomasi dėl trumpų plaukų, o iš vaikino dėl lakuotų nagų)?

  • Kas nutinka paauglių pasauliuose, kai nereaguojame į smurtinį elgesį? 

  • Ką aš galiu padaryti, kad mano mokykloje patyčių būtų mažiau?

  • Ką daryti jeigu susiduriu su priešiška mokyklos bendruomenės reakcija?

Lietuvos mokyklose moksleiviai susiduria su patyčiomis dėl lyties, tariamos ar esamos seksualinės orientacijos, lytinės tapatybės. Tokios patyčios mokyklose yra sunkiai atpažįstamos, o neigiamus komentarus moksleiviai girdi tiek iš moksleivių, tiek iš mokytojų. Mokymuose pedagogės, specialistai, mokyklos administracija gerins įgūdžius atpažinti homofobines ir transfobines patyčias, įgis žinių, kaip dirbti su šiomis temomis mokykloje bei kokius metodus naudoti, norint reaguoti į priešiškas mokyklos bendruomenės reakcijas.

„Ugdymas be stereotipų: misija įmanoma“ (3 - 4 val.)

Pedagogams -švietimo pagalbos ir psichinės sveikatos specialistėms -mokyklos administracijai

  • Kaip mūsų nuostatos, įsitikinimai veikia ugdymo(si) procesą?

  • Kuo mano patirtis panaši/skiriasi nuo pažeidžiamų grupių patirties, kaip galiu prisidėti prie diskriminacijos mažinimo?

  • Kaip medijos, išorinis pasaulis formuoja mūsų mąstymą?

Mokymuose gilinsimės į stereotipų poveikį ugdymo procesui ir kaip tai veikia jauno asmens raidą, tapsmą savimi: pomėgių pasirinkimus, profesinę orientaciją, atspirtį bendraamžių ir medijų spaudimui būti kitokiu nei esi. Praktiškai tyrinėsime pažeidžiamų grupių (LGBT, netipiškai besielgiančių ar atrodančių moksleivių ir pan.) žmonių patirtis ir ieškosime sprendimų, kaip padidinti šių grupių atstovų gerovę. Aptarsime, kaip ugdyti pagarbą kitoniškumui bei kaip puoselėti atvirą ir saugią aplinką visai mokyklos bendruomenei. 

  • Kaip ugdyti pagarbą kitoniškumui? Kaip paaiškinti moksleiviams, kas yra stereotipai?

  • Kaip padėti ugdyti(s) kritinį mąstymą apie medijų daromą poveikį savojo AŠ supratimui?

 
„Mano išankstinės nuostatos arba kaip priartėti prie LGBT+ klientų?“ (4-6 val.)

Psichinės sveikatos specialistams (psichologams, psichiatrėms, terapeutams) - jaunimo darbuotojoms - švietimo pagalbos specialistėms (socialiniams darbuotojams, mokyklos psichologėms)

  • Kokios mano asmeninės nuostatos apie lyčių stereotipus ir vaidmenis? Ką reiškia gyventi heteronormatyvioje visuomenėje?

  • Ką aš žinau apie lytinę tapatybę? Kodėl kai kurie asmenys yra transseksualūs? 

  • Mitai ir faktai apie homoseksualumą, biseksualumą, translytiškumą: iššūkiai ir kasdienybė.

  • Mano patirtis darbe su klientais. Ką turi žinoti atviras specialistas? Patarimai ir rekomendacijos.

  • Ką galime padaryti, kad psichologų paslaugos būtų labiau prieinamos LGBT+ asmenims?

Dalyvės mokymuose įgis mokslu grįstų žinių, įžvalgų, įgūdžių, leidžiančių geriau suprasti LGBT+ asmenų patirtis ir išgyvenimus bei didins gebėjimus teikti kokybiškas paslaugas visiems klientams.

©2020 by Įvairovės ir edukacijos namai.